Zaburzenia dwubiegunowe

Zaburzenia dwubiegunowe objawiają się poważnymi wahaniami nastroju. Zwykle trwają one kilka tygodni lub miesięcy i wykraczają daleko poza to, czego doświadcza większość z nas. Te dwubiegunowe wahania nastroju mogą być depresyjne, maniakalne lub stanowić mieszankę nastroju depresyjnego z niespokojnością i nadaktywnością epizodu maniakalnego. Nasze podejście do leczenia łączy indywidualny programy leczenia z terapią opartą na aktualnych danych klinicznych. Terapia poznawczo-behawioralna może pomóc w określeniu umiejętności radzenia sobie z chorobą dwubiegunową. Edukacja psychologiczna ma na celu uczenie na temat choroby dwubiegunowej, a także monitorowanie nastroju może pomóc w określeniu, kiedy nastrój się zmienia. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej panować nad swoją chorobą. Objawy choroby dwubiegunowej mogą być różne w zależności od tego, w jaki sposób zmienił się twój nastrój. Przykładowo mogą wystąpić objawy:

1. Depresyjne – uniemożliwia radzenie sobie z normalnymi sprawami życiowymi. Jeśli popadniesz w depresję, mogą wystąpić takie emocje jak:
  • Poczucie nieszczęścia, które nie znika.
  • Uczucie, że chce Ci się płakać, ale nie masz powodów,
  • Utrata zainteresowania rzeczami, które wcześniej sprawiały Ci przyjemność
  • Niepokój i wzburzenie
  • Utrata pewności siebie
  • Poczucie beznadziejności i bezużyteczności
  • Rozdrażnienie
  • Myśli samobójcze
  1. Maniakalne – ekstremalne poczucie dobrego samopoczucia, energii i optymizmu. Może być tak intensywna, że wpływa na Twoje myślenie i osąd. Możesz wierzyć w dziwne rzeczy o sobie, podejmować złe decyzje i zachowywać się w sposób żenujący, szkodliwy, a czasami nawet niebezpieczny. Wtedy możesz:
  • Czuć się bardzo szczęśliwy i podekscytowany,
  • Być zirytowany innymi ludźmi, którzy nie podzielają Twojego optymistycznego spojrzenia
  • Czuć się bardzo ważny
  • Być pełen nowych i ekscytujących pomysłów
  • Szybko przechodzić od jednego pomysłu do drugiego
  • Słyszeć głosy, których inni ludzie nie słyszą.

Choroba może zmienić Cię nie do poznania. Nie pozwól na to i daj nam sobie pomóc.