Zaburzenia nadpobudliwości psychoruchowej

Zaburzenia nadpobudliwości psychoruchowej, czyli inaczej ADHD lub ADD jest to zaburzenie znane jest jako nierównowaga chemiczna w systemach zarządzania mózgu. Eksperci uważają, że ma czynniki dziedziczne, psychologiczne i biologiczne. Istnieją trzy główne rodzaje ADHD:

• Występuje zarówno brak uwagi i nadpobudliwość
  • Głównym objawem nadpobudliwość
  • Głównym objawem jest brak uwagi

Oznaki i objawy ADHD

Objawy Deficytowej Nadpobudliwości uwagi u dorosłych mogą być znacznie mniej oczywiste, pomimo ich skutków, niż u dzieci. Objawy ADHD u dorosłych można podzielić na pięć szerokich kategorii:

• Nadmierna uwaga – Dorośli z zaburzeniami mogą być bardzo skoncentrowani na zadaniu, szczególnie jeśli zadanie to jest dla nich konsumpcyjne i przyjemne.
  • Impulsywność – Zachowanie może być impulsywne, często niebezpieczne.
  • Trudności emocjonalne – Dorośli mogą nie być w stanie poradzić sobie ze stresem lub mogą łatwo stracić panowanie nad sobą.
  • Nadpobudliwość – Dorośli z zaburzeniami mogą stale się wiercić, być niespokojni, a ich organizm wymaga mniej snu.
  • Dezorganizacja – Dorośli z zespołem ADHD mogą często gubić rzeczy i zapomnieć o ważnych zadaniach.

Objawy te w połączeniu mogą sprawić, że radzenie sobie z ADHD jest bardzo trudne w dorosłym życiu. Jeśli pozostaną niezauważone, osoby cierpiące mogą zmagać się z szeregiem trudności, takich jak komplikacje finansowe, problemy w pracy, problemy z relacjami międzyludzkimi oraz problemy psychiczne i fizyczne. Nie ma “lekarstwa” na ADHD, ale leczenie koncentruje się na panowaniu nad objawami i pokazaniu dorosłemu jak zminimalizować trudności, które mogą powstać w wyniku tego zaburzenia. Leczenie ADHD może być oparte na lekach, terapii lub kombinacji tych dwóch. Ważną częścią radzenia sobie jest nauka umiejętności samozarządzania, które obejmują prawidłowe odżywianie, regularne ćwiczenia i wdrażanie strategii radzenia sobie (np. tworzenie listy lub planów). Nie pozwól, aby choroba znacząco wpływała na Twoje życie i zgłoś się do nas już dziś.