Stres

Stres jest jednym z najczęstszych problemów dotyczących zdrowia psychicznego. W małych ilościach może być tolerowany. Jednak długotrwały lub intensywny poziom stresu może mieć negatywny wpływ na nasze relacje, wydajność pracy i prowadzić do ataków paniki i depresji. Do objawów stresu należą:

• rozdrażnienie
  • problemy z koncentracją
  • zaburzenia snu
  • negatywne myślenie
  • zmiany w apetycie
  • brak motywacji
  • utrata libido
  • wycofanie się z życia społecznego
  • wahania nastroju

Stres może również przyczyniać się do objawów fizycznych, takich jak zaburzenia skóry, problemy trawienne, bóle głowy, napięcie mięśni, wysokie ciśnienie krwi i inne bóle ciała.

Zarządzanie stresem poprzez doradztwo i psychoterapię może być pomocne w zwalczaniu pierwotnej przyczyny stresu i pracy nad sposobami zarządzania nim. Terapia w zakresie stresu jest zaprojektowana, aby pomóc Ci zbadać przyczyny stresu, w tym te zapoczątkowane przez pracę, rodzinę i doświadczenia z przeszłości. Ważne może być zrozumienie, co sprzyja utrzymaniu wysokiego poziomu stresu – na przykład niektóre zachowania zaostrzają stres. Będziemy z Tobą współpracować w celu opracowania technik zmniejszania Twojego stresu i przekazania zdrowszych wzorców życia. Terapia da Ci możliwość poznania przyczyn Twojego stresu, a także poprawi Twoją zdolność do radzenia sobie z presją i reakcjami z nią związanymi. Będziesz miał również okazje poznać techniki radzenia sobie z sytuacjami stresującymi w dłuższej perspektywie czasu. Zgłoś się do nas, a zrobimy wszystko, aby ukoić Twoje nerwy.