Zaburzenia psychosomatyczne

Zaburzenia psychosomatyczne potrafią znacznie utrudnić normalne funkcjonowanie. Zaburzenia medyczne, takie jak migreny, egzemy, przewlekłe bóle, problemy trawienne często dobrze reagują na podejście psychoterapeutyczne, które uwzględnia związek między ciałem a umysłem. Dokładna analiza i wdrożenie przemyślanej terapii może doprowadzić do złagodzenia objawów lub całkowitego wyleczenia niektórych chorób. Niektóre symptomy potrafią być tylko wytworem naszego umysłu, a nie rzeczywistym objawem choroby fizycznej. Przykładowo stres, którego złagodzenie przez medycynę konwencjonalną wydaje się być niemożliwe. Jednak nie można go lekceważyć. Stres i niepokój mogą znacznie pogorszyć stan naszego organizmu. Niepożądane pobudzenie i napięcie mięśni, które odczuwamy jako stres, może prowadzić do rozwoju różnych objawów i chorób, takich jak przewlekły ból, wysokie ciśnienie krwi, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, zaburzenia lękowe i depresja. W rzeczywistości praktycznie każda choroba ma element „psychosomatyczny”. Na przykład, bolesne objawy choroby, takiej jak zapalenie stawów, są zazwyczaj odczuwane o wiele silniej, jeśli osoba jest również przygnębiona lub niespokojna. Choroba psychosomatyczna może często przejawiać się jako objawy, które są również związane z poważnymi problemami zdrowotnymi, takimi jak na przykład ból w klatce piersiowej. Wielokrotne próby wyleczenia schorzeń lub objawów, czy to poprzez nieskuteczne leki, czy też daremne próby „rozluźnienia” lub „uświadamiania”, mogą jedynie zwiększyć poczucie porażki i przyczynić się do powstania stresu i poczucia bezradności, które jest pierwotnym źródłem problemu. Zadbaj o swoje zdrowie i zgłoś się do nas.